Brno–Soběšice 2001
Kdo se vypravil letos 29. září do Brna, neprohloupil. Přátelské setkání veteránistů, které má v Brně mnoholetou tradici, se stalo společenskou událostí a je mnoho těch, kteří si nedovedou svoji neúčast na „Soběšicích“ představit. Slavnostní nálada a účast vozidel z dobrých ročníků byla výborná jak je v místních krajích zvykem. S motocykly se snad roztrhl pytel.
Přeplněné parkoviště u hlavní brány do Královopolské strojírny a davy přihlížejících úplně ochromily provoz na místní komunikaci. Naštěstí po startu projížděly posádky Ústavem pro tělesně postiženou mládež Kociánka a tak vše probíhalo plynule.
Jednou z letošních novinek byla uzavřená trať. Na jejím dozoru se podíleli státní a městská policie, Sbor dobrovolných hasičů Soběšice a členové Harley-Davidson Clubu Brno se svými silnými stroji. Bohužel, několik zahrádkářů a místních bydlících na trať proniklo. Většina účastníků tuto novinku hodnotila velmi kladně.
Vlastní akce byla jízda pravidelnosti o závod. Převýšení trati, její délka a hlavně jména jako št. kpt. Kučka, Čeněk Junek, Eliška Junková, Josef Veřmiřovský, Miloš Bondy… atd. vyvolala u řady motocyklistů trhavý pohyb ruky, u automobilistů křeč v noze. Prostě závod do vrchu. Dosažené časy byly někdy obdivuhodné – lepšího času než byl nejlepší dosažený Milošem Bondy na Bugatti 37A v roce 1929 na prašném povrchu (2:20,7) – dosáhli na asfaltovém povrchu jen čtyři motocyklisté.
Mezi startujícími posádkami se objevil i Wikov 7/28 z roku 1928, se kterým startoval v roce 1929 Inž. K. Václavík v kategorii sportovních automobilů do 1500 ccm (dosáhl času 3:11.08).
Po dvou kolech závodu byl připraven oběd pro všechny účastníky a poté vyhlášení výsledků. Další novinkou byla profesionální časomíra, a tak výsledky byly velmi přesné. Bylo připraveno 38 medailí (9 kategorií a 11 cen sponzorů).
Pěkná, rychlá, malá akce s velkou účastí pěkných strojů ukončila sezonu. Pořadatelé si mohou mnout ruce, hlavní sponzor – počasí, dodrželo zvyk a sluníčko celý den svítilo.
text PeTr, foto Miroslav Zavadil
Brno – Soběšice 2001 – výsledky
Kategorie A1 – motocykly do r.v. 1930
jméno | příjmení | vozidlo, rok výroby | 1.jízda | 2. Jízda | dif. | nej. čas | |||
Petr | Pokorný | Ariel 250 L.F. 1929 |
04:26,80
|
04:26,46
|
00:00,34
|
04:26,46
|
|||
Josef | Koupil | Indian ACE 1927 |
02:30,11
|
02:28,99
|
00:01,12
|
02:28,99
|
|||
Jiří | Filípek | Harley Davidson 750 1929 |
02:27,88
|
02:26,56
|
00:01,32
|
02:26,56
|
|||
Marek | Odehnal | Rudge Whitworth 1928 |
02:05,19
|
02:02,81
|
00:02,38
|
02:02,81
|
|||
Libor | Podaný | BSA 1927 |
03:57,16
|
03:54,61
|
00:02,55
|
03:54,61
|
|||
Karel | Třborský | Praga BD 1929 |
03:13,70
|
03:16,42
|
00:02,72
|
03:13,70
|
|||
Jiří | Hauerland | Premier 1928 |
04:01,31
|
04:08,32
|
00:07,01
|
04:01,31
|
|||
Josef | Machač | Triumf 1927 |
04:24,68
|
04:38,14
|
00:13,46
|
04:24,68
|
|||
Milan | Vlček ml. | Indian Scout 1929 |
03:58,09
|
04:24,18
|
00:26,09
|
03:58,09
|
|||
Vratislav | Hanuš | Indian Scout 1929 |
04:54,89
|
06:10,66
|
01:15,77
|
04:54,89
|
|||
Oldřich | Šanda | Čechie-Bohmerland 1930 | DNS | DNS | |||||
Jiří | Hořice | Douglas DT 1928 |
02:32,10
|
DNS |
02:32,10
|
Kategorie A2 – motocykly 1931 – 1947
jméno | příjmení | vozidlo, rok výroby | 1.jízda | 2. Jízda | dif. | nej. čas | |||
Miroslav | Havránek | Zundapp 800 1936 |
03:19,57
|
03:20,10
|
00:00,53
|
03:19,57
|
|||
Martin | Pleva | Jawa 250 1946 |
03:13,75
|
03:15,30
|
00:01,55
|
03:13,75
|
|||
Libor | Žák | NSU 251 OSL, 1939 |
03:06,55
|
03:08,19
|
00:01,64
|
03:06,55
|
|||
Milan | Křeček | Ariel 4 F 1931 |
02:54,53
|
02:52,08
|
00:02,45
|
02:52,08
|
|||
Roman | Hoch | Jawa 250, 1938 |
04:23,61
|
04:21,07
|
00:02,54
|
04:21,07
|
|||
Vít | Pištělák | Jawa 11 1947 |
02:59,51
|
02:56,22
|
00:03,29
|
02:56,22
|
|||
Michal | Janča | BSA EMPSTAR 1937 |
02:42,98
|
02:39,46
|
00:03,52
|
02:39,46
|
|||
Jan | Egidy | Velocette KSS 1938 |
03:02,49
|
02:58,50
|
00:03,99
|
02:58,50
|
|||
Josef | Zechmeister | BMW R4, 1936 |
03:50,11
|
03:44,91
|
00:05,20
|
03:44,91
|
|||
Bronislav | Trusík | Ariel 1931 |
03:11,49
|
03:06,10
|
00:05,39
|
03:06,10
|
|||
Zdeněk | Rybnikář | Harley Davidson WLC 1945 |
02:59,77
|
03:05,26
|
00:05,49
|
02:59,77
|
|||
Pavel | Jelínek | Eska Mofa, 1939 |
05:50,70
|
05:44,87
|
00:05,83
|
05:44,87
|
|||
Luboš | Srnský | Jawa 250 Special 1938 |
03:01,93
|
03:08,00
|
00:06,07
|
03:01,93
|
|||
Marek | Gomola | NSU 500 TS |
02:18,17
|
02:10,92
|
00:07,25
|
02:10,92
|
|||
Rudolf | Čech | NSU 1938 |
03:28,49
|
03:20,15
|
00:08,34
|
03:20,15
|
|||
Petr | Koupil | Indian Sport Scout 1939 |
02:54,54
|
03:03,95
|
00:09,41
|
02:54,54
|
|||
Miroslav | Gomola | Indian Scout 1927 |
03:20,85
|
03:31,68
|
00:10,83
|
03:20,85
|
|||
František | Polách | ČZ 175 St. 1937 |
03:56,98
|
03:34,93
|
00:22,05
|
03:34,93
|
|||
František | Hořice | Sunbeam 1934 |
04:58,59
|
05:27,27
|
00:28,68
|
04:58,59
|
|||
Lubomír | Kuřina | PUCH 800 1936 |
05:22,27
|
03:59,86
|
01:22,41
|
03:59,86
|
|||
Jiří | Vrzal | BSA 1931 | DNS | DNS | |||||
Jaromír | Vlach | Jawa 11 Pérák 1947 |
03:19,43
|
DNS |
03:19,43
|
||||
Roman | Straka | NSU 251 1938 |
05:41,48
|
DNS |
05:41,48
|
||||
Milan | Vlček st. | Indian Scout 1931 | DNS |
04:02,87
|
04:02,87
|
Kategorie A3 – motocykly od r.v. 1948 do r.v. 1955
jméno | příjmení | vozidlo, rok výroby | 1.jízda | 2. Jízda | dif. | nej. čas | |||
Michal | Havránek | MV AGUSTA 1955 |
02:53,79
|
02:53,65
|
00:00,14
|
02:53,65
|
|||
Jiří | Kučera | M 72 1952 |
02:51,61
|
02:52,40
|
00:00,79
|
02:51,61
|
|||
Petr | Trávníček | Ariel, 1949 |
03:35,45
|
03:37,59
|
00:02,14
|
03:35,45
|
|||
Martin | Prosecký | Manet M 90 1950 |
04:46,31
|
04:43,69
|
00:02,62
|
04:43,69
|
|||
Petr | Dyk Ing. | Jawa 11 Pérák 1953 |
03:35,17
|
03:31,94
|
00:03,23
|
03:31,94
|
|||
Jan | Šesták Ing. | Jawa 1951 |
02:50,61
|
02:54,08
|
00:03,47
|
02:50,61
|
|||
Boris | Krepl | Jawa 1956 |
04:10,19
|
04:15,94
|
00:05,75
|
04:10,19
|
|||
Břetislav | Trylč | ARIEL 1952 |
02:48,56
|
02:40,41
|
00:08,15
|
02:40,41
|
|||
Leoš | Novotný | Jawa 500 1955 |
03:06,08
|
03:15,18
|
00:09,10
|
03:06,08
|
|||
Radomír | Vála | Jawa 11, 1954 |
03:53,92
|
04:03,33
|
00:09,41
|
03:53,92
|
|||
Jitka | Hanušová | ČZ 125 1950 |
05:27,04
|
05:09,09
|
00:17,95
|
05:09,09
|
|||
Jana | Egidy | MV AGUSTA 1952 |
03:29,68
|
02:59,65
|
00:30,03
|
02:59,65
|
Kategorie A4 – motocyly Norton & spol.
jméno | příjmení | vozidlo, rok výroby | 1.jízda | 2. Jízda | dif. | nej. čas | |||
Miroslav | Peterka | Norton ES 2 1959 |
02:09,23
|
02:10,14
|
00:00,91
|
02:09,23
|
|||
Luděk | Urbánek | MV AGUSTA 1959 |
02:54,05
|
02:52,19
|
00:01,86
|
02:52,19
|
|||
Petr | Uhlíř | Norton 500 International 1937 |
02:50,35
|
02:48,19
|
00:02,16
|
02:48,19
|
|||
Pavel | Švihálek | Norton 1959 |
02:47,80
|
02:44,61
|
00:03,19
|
02:44,61
|
|||
Pavel | Müller | THRUXTON 1970 |
02:10,24
|
02:06,00
|
00:04,24
|
02:06,00
|
|||
Luděk | Ziegler | Norton 1959 |
02:41,73
|
02:35,84
|
00:05,89
|
02:35,84
|
|||
Mirek | Kalousek | Norton ES 2 1959 |
02:28,42
|
02:21,55
|
00:06,87
|
02:21,55
|
|||
Rastislav | Rášo | Norton ES 2 1959 |
02:39,32
|
02:28,76
|
00:10,56
|
02:28,76
|
|||
Havlíček | Norton ES 2 1958 |
03:08,49
|
02:57,18
|
00:11,31
|
02:57,18
|
Kategorie B1 – tříkolky a sidecary
jméno | příjmení | vozidlo, rok výroby | 1.jízda | 2. Jízda | dif. | nej. čas | |||
Zdeněk | Dobrovolný | Jawa 350 1949 |
03:32,03
|
03:30,68
|
00:01,35
|
03:30,68
|
|||
Jan | Zvelebil | BSA S29 Sloper 1928 |
03:39,34
|
03:37,84
|
00:01,50
|
03:37,84
|
|||
Ladislav | Táborský | Zundapp KS 750 1943 |
03:52,14
|
03:45,89
|
00:06,25
|
03:45,89
|
|||
Miroslav | Rychlík | Norton ES 2 1961 |
03:27,11
|
03:14,04
|
00:13,07
|
03:14,04
|
|||
Jiří | Křeček | Zundapp 1931 |
03:02,42
|
03:21,65
|
00:19,23
|
03:02,42
|
|||
Václav | Ševčík | Othopedia 1952 |
04:21,04
|
04:00,53
|
00:20,51
|
04:00,53
|
Kategorie C1 – automobily do r.v. 1930
jméno | příjmení | vozidlo, rok výroby | 1.jízda | 2. Jízda | dif. | nej. čas | |||
Pavel | Ursta | Praga P 11 1929 |
06:23,71
|
06:20,09
|
00:03,62
|
06:20,09
|
|||
Petr | Egidy | Freze 1917 |
03:21,82
|
03:28,75
|
00:06,93
|
03:21,82
|
|||
Jiří | Hemzal | Z 18 1929 |
05:00,60
|
05:09,00
|
00:08,40
|
05:00,60
|
|||
Pipek | Z 18 |
06:05,22
|
06:14,05
|
00:08,83
|
06:05,22
|
||||
Jiří | Smekal Ing. | Tatra 12 1926 |
06:30,31
|
06:19,94
|
00:10,37
|
06:19,94
|
|||
František | Dostál | Wikov 7-28 Spor Le MANS 1928 |
04:04,34
|
03:46,92
|
00:17,42
|
03:46,92
|
|||
0ndřej | Popelka | Z 18 |
05:54,97
|
06:28,44
|
00:33,47
|
05:54,97
|
|||
Luboš | Klinský | Praga 1930 |
05:29,63
|
04:54,82
|
00:34,81
|
04:54,82
|
Kategorie C2 – automobily od r.v. 1931 do r.v. 1947
jméno | příjmení | vozidlo, rok výroby | 1.jízda | 2. Jízda | dif. | nej. čas | |||
Zdeněk | Churý | Aero 30 1938 |
04:24,31
|
04:24,27
|
00:00,04
|
04:24,27
|
|||
František | Gregor | Walter SS 1935 |
02:45,83
|
02:46,87
|
00:01,04
|
02:45,83
|
|||
Bedřich | Nechvátal | Praga Piccolo 1931 |
04:55,03
|
04:56,45
|
00:01,42
|
04:55,03
|
|||
Alois | Hrubeš | Z-4, 1936 |
06:50,15
|
06:47,99
|
00:02,16
|
06:47,99
|
|||
Stanislav | Baláš | Tatra 57 A Sport 1936 |
04:58,14
|
05:01,05
|
00:02,91
|
04:58,14
|
|||
Mirek | Eliáš | Mercedes – Benz 320 |
03:41,58
|
03:44,71
|
00:03,13
|
03:41,58
|
|||
Ivan | Mach | Tatra 1935 |
05:18,06
|
05:21,34
|
00:03,28
|
05:18,06
|
|||
Milan | Zahradníček | Tatra 57 CAB 1933 |
04:01,18
|
03:57,67
|
00:03,51
|
03:57,67
|
|||
Petr | Eliáš | Talbot 1938 |
02:29,34
|
02:33,50
|
00:04,16
|
02:29,34
|
|||
Hubert | Grmela | Praga Piccolo Coupé 1932 |
05:42,84
|
05:48,29
|
00:05,45
|
05:42,84
|
|||
V. | Věženský | Aero 1934 |
04:32,96
|
04:39,00
|
00:06,04
|
04:32,96
|
|||
Martin | Baláš | Aero 150 1951 |
05:07,64
|
05:13,90
|
00:06,26
|
05:07,64
|
|||
Ctibor | Šilhán | Aero 50, 1938 |
03:30,05
|
03:36,31
|
00:06,26
|
03:30,05
|
|||
Stanislav | Sotolář | Praga Lady 1936 |
05:15,34
|
05:23,26
|
00:07,92
|
05:15,34
|
|||
Jaroslav | Kartous | Tatra 57b 1947 |
04:45,15
|
04:53,39
|
00:08,24
|
04:45,15
|
|||
Jiří | Ruml | Tatra 57 Sport 1933 |
03:58,51
|
03:49,93
|
00:08,58
|
03:49,93
|
|||
Vítězslav | Zezula | Škoda 644 |
04:41,75
|
04:32,09
|
00:09,66
|
04:32,09
|
|||
Lukáš | Smekal Ing | Tatra 75 1934 |
05:13,14
|
05:01,45
|
00:11,69
|
05:01,45
|
|||
Jaromír | Slaný | Aero 662 1932 |
04:49,39
|
04:37,25
|
00:12,14
|
04:37,25
|
|||
Eva | Řezáčová | Z 4 1. Série 1932 |
06:10,82
|
06:23,79
|
00:12,97
|
06:10,82
|
|||
František | Sichler | Citroen 11, 1937 |
03:29,81
|
03:13,51
|
00:16,30
|
03:13,51
|
|||
Jan | Dostál | Aero 50 Sport Roadster 1936 |
04:14,58
|
03:53,63
|
00:20,95
|
03:53,63
|
|||
Martin | Treschl | Citroen AL 1936 |
03:27,41
|
03:48,49
|
00:21,08
|
03:27,41
|
|||
Zdeněk | Honig | Aero 30 1934 |
05:53,01
|
06:17,28
|
00:24,27
|
05:53,01
|
|||
Krauer | Aero 30 |
05:19,08
|
05:44,30
|
00:25,22
|
05:19,08
|
||||
František | Prosecký | Tatra 57a China 1938 |
04:28,13
|
04:02,73
|
00:25,40
|
04:02,73
|
|||
Attila | Hrabovský | Steyr 55 1940 |
06:18,29
|
06:54,86
|
00:36,57
|
06:18,29
|
|||
Karel | Grégr | Aero 30 1935 |
05:39,19
|
06:17,77
|
00:38,58
|
05:39,19
|
|||
František | Gurský | Tatra 57 1935 |
05:46,07
|
08:57,14
|
03:11,07
|
05:46,07
|
|||
Jiří | Blatný | Praga |
05:17,92
|
DNS |
05:17,92
|
Kategorie C3 – automobily od r.v. 1948 do r.v. 1955
Kategorie D – pouze pro členy VAC a jejich hosty
jméno | příjmení | vozidlo, rok výroby | 1.jízda | 2. Jízda | dif. | nej. čas | |||
Oldřich | Hanuš | RULO 1950 |
02:51,47
|
02:52,77
|
00:01,30
|
02:51,47
|
|||
Karel | Sonneck | Škoda Tudor 1950 |
04:19,85
|
04:05,29
|
00:14,56
|
04:05,29
|
|||
Miroslav | Beran | Škoda 1101 1948 |
04:56,29
|
DNS |
04:56,29
|
||||
Edvard | Rovner | Jaguar MK II 1968 |
03:09,97
|
03:11,60
|
00:01,63
|
03:09,97
|
|||
Eduard | Treschl | Renault Florida 1960 |
03:21,12
|
03:18,94
|
00:02,18
|
03:18,94
|
|||
Pavel | Filípek | Stadion S 11 1958 |
05:22,25
|
05:18,75
|
00:03,50
|
05:18,75
|
|||
Otto | Buchberger | Auto Union 1963 |
02:49,36
|
02:44,40
|
00:04,96
|
02:44,40
|
|||
Josef | Miliš | Škoda Felicia 1961 |
03:40,16
|
03:34,35
|
00:05,81
|
03:34,35
|
|||
Tomáš | Hořice | Honda, 1978 |
06:45,10
|
06:36,70
|
00:08,40
|
06:36,70
|