Brno–Soběšice 2002
Když byl v neděli 4. února 1923 v Brně založen ČAMS (Český Automobilový klub pro Moravu a Slezsko), za účasti zájemců, všech významných úřadů a za předsednictví Tomáše Bati, měli do začátku pro vyřizování agendy jedinou nedostatečně zařízenou kancelář v centru Brna. Zveřejňovaná snaha pořádání vlastních sportovních podniků pomáhala zvyšovala počty členů. Koncem prvního roku už 179 aktivních členů zvažovalo podávané návrhy na využití sezóny roku 1924. Automobilový a motocyklový sport Moravy tak byl od roku 1924 obohacen o tehdy moderní a divácky zajímavou disciplínu. V celé Evropě se pořádaly závody do vrchu. Pořadatelé ČAMSu zvolili trať Brno–Soběšice s délkou 3500 m, výškovým rozdílem 159,8 m a maximálním stoupáním 10% Brno – Soběšice. První ročník se konal v neděli 4. května 1924 a přesto, že se trať byla nová, neznámá, organizačnímu výboru došlo 54 přihlášek. Na dnešní poměry neuvěřitelná návštěva 30 000 diváků dává částečnou ilustraci o zájmu sportovní veřejnosti, ale také zvědavost vidět zblízka na vlastní oči tehdejší hvězdy – Elišku Junkovu, Čeňka Junka, Jindřicha Knappa, Adolfa Veřmiřovského. V následujícím roce se počet přihlášených závodníků zvýšil až na 72. V jednom z dalších ročníků byl mezi startujícími Alfred Neubauer – pozdější slavný manažer stáje Mercedes-Benz. Závod do vrchu Brno–Soběšice se jezdil až do roku 1929, kdy už probíhaly přípravné projekční práce na necelých 30 km dlouhé trati nově budovaného Masarykova okruhu.
Jan Martof, Motor Journal
Brno – Soběšice 2002 – výsledky
Kategorie automobilů
Poř. |
St.číslo |
Jméno |
Příjmení |
Stroj |
Rok výroby |
Kategorie |
1.jízda |
2.jízda |
Dif. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
123 |
Luboš |
Klinský |
Praga-Picollo |
1930 |
A1 |
06:53,27 |
06:51,67 |
00:01,60 |
2 |
83 |
Miroslav |
Eliáš |
Mercedes 320 |
1938 |
A1 |
03:51,79 |
03:40,06 |
00:11,73 |
3 |
137 |
Pavel |
Ursta |
Praga-Picollo |
1929 |
A1 |
06:34,57 |
06:46,86 |
00:12,29 |
4 |
128 |
Vladislav |
Novák |
Panhard Levassor |
1923 |
A1 |
05:57,50 |
05:44,44 |
00:13,06 |
5 |
126 |
Ondřej |
Popelka |
Z-18 |
1926 |
A1 |
07:52,26 |
07:38,61 |
00:13,65 |
6 |
133 |
Jan |
Pátík |
Walter WIZ |
1921 |
A1 |
05:00,22 |
05:14,83 |
00:14,61 |
7 |
99 |
Jiří |
Hemzal |
Z 18 |
1929 |
A1 |
05:49,76 |
06:07,35 |
00:17,59 |
8 |
81 |
Vítězslav |
Zezula |
Škoda 650 |
1930 |
A1 |
04:54,21 |
04:35,84 |
00:18,37 |
9 |
116 |
Pavel |
Rek |
Tatra 12 |
1929 |
A1 |
08:27,86 |
07:46,36 |
00:41,50 |
10 |
82 |
Vladimír |
Zeman |
Aero 500 |
1930 |
A1 |
DNF |
DNS |
N |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
90 |
Bohuslav |
Gryc |
Tatra 57A |
1937 |
A2 |
05:50,36 |
05:51,74 |
00:01,38 |
2 |
134 |
František |
Prosecký |
T-57B |
1946 |
A2 |
04:20,09 |
04:18,70 |
00:01,39 |
3 |
138 |
Karel |
Grégr |
Aero 30 |
1935 |
A2 |
06:14,70 |
06:12,90 |
00:01,80 |
4 |
131 |
Petr |
Klimeš |
Z IV |
1936 |
A2 |
04:31,03 |
04:33,53 |
00:02,50 |
5 |
118 |
Vít |
Stypa |
Tatra 75 Cabrio |
1936 |
A2 |
04:53,85 |
04:50,71 |
00:03,14 |
6 |
121 |
František |
Prosecký |
T-75 Cabrio |
1936 |
A2 |
04:35,80 |
04:39,37 |
00:03,57 |
7 |
141 |
František |
Kalabis |
Škoda 633 |
1933 |
A2 |
06:17,60 |
06:13,22 |
00:04,38 |
8 |
117 |
Josef |
Kiška |
BMW 328 |
1939 |
A2 |
02:45,48 |
02:39,97 |
00:05,51 |
9 |
97 |
Bedřich |
Nechvátal |
Willys |
1941 |
A2 |
03:36,63 |
03:44,14 |
00:07,51 |
10 |
135 |
Milan |
Paul |
Tatra 57B |
1946 |
A2 |
04:05,36 |
04:13,97 |
00:08,61 |
11 |
136 |
Hubert |
Grmela |
Praga-Picollo |
1932 |
A2 |
05:06,46 |
04:52,16 |
00:14,30 |
12 |
103 |
Jaroslav |
Špaček |
Z IV |
1934 |
A2 |
05:41,19 |
05:56,28 |
00:15,09 |
13 |
101 |
Bedřich |
Nechvátal |
Praga-Picollo |
1931 |
A2 |
09:01,80 |
08:45,90 |
00:15,90 |
14 |
93 |
|
Vlach |
Tatra 57 |
1931 |
A2 |
06:38,81 |
06:22,09 |
00:16,72 |
15 |
89 |
Radim |
Hlaváček |
Aero 50 |
1937 |
A2 |
04:12,96 |
03:56,18 |
00:16,78 |
16 |
91 |
Jiří |
Blatný |
Praga-Picollo |
1932 |
A2 |
04:48,96 |
04:32,14 |
00:16,82 |
17 |
92 |
František |
Gurský |
Tatra 57 |
1935 |
A2 |
06:19,87 |
06:38,88 |
00:19,01 |
18 |
132 |
Vladimír |
Věženský |
Aero |
1934 |
A2 |
04:39,72 |
04:18,13 |
00:21,59 |
19 |
124 |
|
Šesták |
Aero 662 |
1934 |
A2 |
08:00,18 |
07:38,37 |
00:21,81 |
20 |
140 |
Ivan |
Mach |
T-57 |
1935 |
A2 |
05:27,79 |
06:02,66 |
00:34,87 |
21 |
127 |
František |
Kobza |
Tatra 57B |
1939 |
A2 |
07:29,04 |
06:26,25 |
01:02,79 |
22 |
125 |
Zdeněk |
Hönig |
Aero 30 |
1934 |
A2 |
07:41,12 |
DNS |
N |
23 |
130 |
Alois |
Hrubeš |
Z IV |
1936 |
A2 |
DNF |
DNS |
N |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
105 |
Luděk |
Ziegler |
Škoda 1200 Sedan |
1953 |
A3 |
03:10,69 |
03:13,96 |
00:03,27 |
2 |
139 |
Martin |
Přikryl |
Felicia |
1960 |
A3 |
03:37,57 |
03:33,29 |
00:04,28 |
3 |
107 |
Karel |
Sonneck |
Škoda Tudor 1101 Cabrio |
1949 |
A3 |
04:04,88 |
04:13,28 |
00:08,40 |
4 |
111 |
Ctibor |
Šilhán |
VW 1200 |
1953 |
A3 |
04:11,26 |
04:21,57 |
00:10,31 |
5 |
106 |
Jiří |
Voleský |
Aero Minor sport |
1950 |
A3 |
03:02,71 |
02:49,76 |
00:12,95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
119 |
Stanislav |
Peřina |
Fort Prefekt |
1958 |
VAC |
05:31,41 |
05:30,59 |
00:00,82 |
2 |
113 |
Lubomír |
Müller |
Simca Monaco |
1962 |
VAC |
04:08,61 |
04:07,14 |
00:01,47 |
3 |
110 |
Eduard |
Treschl |
Renault Floride |
1960 |
VAC |
03:30,33 |
03:33,21 |
00:02,88 |
4 |
108 |
Milan |
Křeček |
Fiat 124 Sport Spider |
1977 |
VAC |
02:53,34 |
02:48,55 |
00:04,79 |
5 |
100 |
Stanislav |
Baláš |
Tatra 603 |
1972 |
VAC |
03:50,93 |
03:59,05 |
00:08,12 |
6 |
109 |
Martin |
Treschl |
Škoda 1202 Pick Up |
1966 |
VAC |
04:36,18 |
04:04,48 |
00:31,70 |
7 |
129 |
Tomáš |
Klein |
Fiat 600 D |
1964 |
VAC |
DNS |
DNS |
N |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ředitel jízdy: Ing. Karel Kupka |
|
|
|