Brno–Soběšice 2000

               

Startér Oldřich Šanda se snaží přesvědčit Milana Křečka na zlostně vrčícím čtyřválcovém Arielu 500 z roku 1931 aby to tolik „nepálil“.

Citroen 11 AL (1937) pana Eduarda Treschla.

 

Brno – Soběšice 2000

Po loňské nesmělé oprášené tradici slavného závodu do vrchu se na letošním ročníku objevilo spousta zajímavých historických vozidel. Početně nesilnější byla účast motocyklistů na anglických strojích a naprosto ojedinělá účast automobilů Praga.

 
   

Sunbeamy si pěkně vytrubovaly… v popředí František Hořice na modelu 250 (1935) vedle Jan Egidy na modelu 500 z roku 1929.

 

Marek Odehnal s Rudge Whitworth 500 Special z roku 1928 zajel nejlepší čas dne.

 
Nádherné slunečné počasí přivítalo na parkovišti za Královopolskou strojírnou v Brně na 100 závodníků, kteří sem přijeli se svými poklady aby se zúčastnili již 67. ročníku tohoto tradičního závodu.
I. mezinárodní závod Brno – Soběšice se konal v roce 1924 a získal si dobrou pověst mezi širokou veřejností. V následujících letech se na startovní listině objevovala taková jména jako Vladimír Kučka, M. Bondy, hrabě Czernin-Morzin, V. Liška, Doc. dr. Bittman, Lobkowitz, Čeněk Junek a samozřejmě i jeho paní – Eliška Junková. Slavná jména přitahovala veřejnost stejně jako rychlostní rekordy. Například v roce 1929 zvítězil v kategorii automobilů do 1500 ccm pan Miloš Bondy na voze Bugatti časem 2:20,7 a překonal tak několik let starý rekord ustavený na této trati Eliškou Junkovou. To jel rychlostí téměř 90km/hod!
67. ročník se jel v sobotu 30. září 2000. Pořadatelem byl Veteran Automoto Club Brno v AČR ve spolupráci s Veteran Praga Car Clubem Brno v AČR. Závod se jel jako otevřený sportovní a společenský podnik za normálního provozu a díky laskavosti ústavu Kociánka se mohl konat takřka na původní trati.
Časy jednotlivých závodníků si můžete prohlédnout ve výsledkové listině a posoudit jakými jezdci museli být jejich předváleční předchůdci. Velkolepé výkony byly oceněny velkolepými cenami a poprvé byla vypsána i cena časopisu Motor Journal, kterou obrželi nejmladší „aktivní“ účastníci. (aktivní, protože zaručeně nejmladší byl půlroční Zdeněk Šilhan, který závodil pasivně na zadním sedadle aerovky).
Jedinečná účast anglických motocyklů ukázala, že nastolená cesta je správná. Jen doufáme, že náš pavidelný účastník Jiří Hořice se dá brzy do pořádku a na dalším ročníku na nějakém svém supersportu nebude chybět.
 

Miloslav Škorpík měl premieru motocyklu BMW R4 (1936).

   

PRAGA MIGNON XVII serie, r. v. 1928 pana Petra Egidi.

 

Jana Egidy na motocyklu MV Agusta.

Marie Kratochvílová se svým Arielem 557 z roku 1930.

 
                 

Podobné příspěvky