Brno–Soběšice 2002

Když byl v neděli 4. února 1923 v Brně založen ČAMS (Český Automobilový klub pro Moravu a Slezsko), za účasti zájemců, všech významných úřadů a za předsednictví Tomáše Bati, měli do začátku pro vyřizování agendy jedinou nedostatečně zařízenou kancelář v centru Brna. Zveřejňovaná snaha pořádání vlastních sportovních podniků pomáhala zvyšovala počty členů. Koncem prvního roku už 179 aktivních členů zvažovalo podávané návrhy na využití sezóny roku 1924. Automobilový a motocyklový sport Moravy tak byl od roku 1924 obohacen o tehdy moderní a divácky zajímavou disciplínu. V celé Evropě se pořádaly závody do vrchu. Pořadatelé ČAMSu zvolili trať Brno–Soběšice s délkou 3500 m, výškovým rozdílem 159,8 m a maximálním stoupáním 10% Brno – Soběšice. První ročník se konal v neděli 4. května 1924 a přesto, že se trať byla nová, neznámá, organizačnímu výboru došlo 54 přihlášek. Na dnešní poměry neuvěřitelná návštěva 30 000 diváků dává částečnou ilustraci o zájmu sportovní veřejnosti, ale také zvědavost vidět zblízka na vlastní oči tehdejší hvězdy – Elišku Junkovu, Čeňka Junka, Jindřicha Knappa, Adolfa Veřmiřovského. V následujícím roce se počet přihlášených závodníků zvýšil až na 72. V jednom z dalších ročníků byl mezi startujícími Alfred Neubauer – pozdější slavný manažer stáje Mercedes-Benz. Závod do vrchu Brno–Soběšice se jezdil až do roku 1929, kdy už probíhaly přípravné projekční práce na necelých 30 km dlouhé trati nově budovaného Masarykova okruhu.

Jan Martof, Motor Journal

Brno – Soběšice 2002 – výsledky

Kategorie automobilů

Poř.

St.číslo

Jméno

Příjmení

Stroj

Rok výroby

Kategorie

1.jízda

2.jízda

Dif.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

123

Luboš

Klinský

Praga-Picollo

1930

A1

06:53,27

06:51,67

00:01,60

2

83

Miroslav

Eliáš

Mercedes 320

1938

A1

03:51,79

03:40,06

00:11,73

3

137

Pavel

Ursta

Praga-Picollo

1929

A1

06:34,57

06:46,86

00:12,29

4

128

Vladislav

Novák

Panhard Levassor

1923

A1

05:57,50

05:44,44

00:13,06

5

126

Ondřej

Popelka

Z-18

1926

A1

07:52,26

07:38,61

00:13,65

6

133

Jan

Pátík

Walter WIZ

1921

A1

05:00,22

05:14,83

00:14,61

7

99

Jiří

Hemzal

Z 18

1929

A1

05:49,76

06:07,35

00:17,59

8

81

Vítězslav

Zezula

Škoda 650

1930

A1

04:54,21

04:35,84

00:18,37

9

116

Pavel

Rek

Tatra 12

1929

A1

08:27,86

07:46,36

00:41,50

10

82

Vladimír

Zeman

Aero 500

1930

A1

DNF

DNS

N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

90

Bohuslav

Gryc

Tatra 57A

1937

A2

05:50,36

05:51,74

00:01,38

2

134

František

Prosecký

T-57B

1946

A2

04:20,09

04:18,70

00:01,39

3

138

Karel

Grégr

Aero 30

1935

A2

06:14,70

06:12,90

00:01,80

4

131

Petr

Klimeš

Z IV

1936

A2

04:31,03

04:33,53

00:02,50

5

118

Vít

Stypa

Tatra 75 Cabrio

1936

A2

04:53,85

04:50,71

00:03,14

6

121

František

Prosecký

T-75 Cabrio

1936

A2

04:35,80

04:39,37

00:03,57

7

141

František

Kalabis

Škoda 633

1933

A2

06:17,60

06:13,22

00:04,38

8

117

Josef

Kiška

BMW 328

1939

A2

02:45,48

02:39,97

00:05,51

9

97

Bedřich

Nechvátal

Willys

1941

A2

03:36,63

03:44,14

00:07,51

10

135

Milan

Paul

Tatra 57B

1946

A2

04:05,36

04:13,97

00:08,61

11

136

Hubert

Grmela

Praga-Picollo

1932

A2

05:06,46

04:52,16

00:14,30

12

103

Jaroslav

Špaček

Z IV

1934

A2

05:41,19

05:56,28

00:15,09

13

101

Bedřich

Nechvátal

Praga-Picollo

1931

A2

09:01,80

08:45,90

00:15,90

14

93

 

Vlach

Tatra 57

1931

A2

06:38,81

06:22,09

00:16,72

15

89

Radim

Hlaváček

Aero 50

1937

A2

04:12,96

03:56,18

00:16,78

16

91

Jiří

Blatný

Praga-Picollo

1932

A2

04:48,96

04:32,14

00:16,82

17

92

František

Gurský

Tatra 57

1935

A2

06:19,87

06:38,88

00:19,01

18

132

Vladimír

Věženský

Aero

1934

A2

04:39,72

04:18,13

00:21,59

19

124

 

Šesták

Aero 662

1934

A2

08:00,18

07:38,37

00:21,81

20

140

Ivan

Mach

T-57

1935

A2

05:27,79

06:02,66

00:34,87

21

127

František

Kobza

Tatra 57B

1939

A2

07:29,04

06:26,25

01:02,79

22

125

Zdeněk

Hönig

Aero 30

1934

A2

07:41,12

DNS

N

23

130

Alois

Hrubeš

Z IV

1936

A2

DNF

DNS

N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

105

Luděk

Ziegler

Škoda 1200 Sedan

1953

A3

03:10,69

03:13,96

00:03,27

2

139

Martin

Přikryl

Felicia

1960

A3

03:37,57

03:33,29

00:04,28

3

107

Karel

Sonneck

Škoda Tudor 1101 Cabrio

1949

A3

04:04,88

04:13,28

00:08,40

4

111

Ctibor

Šilhán

VW 1200

1953

A3

04:11,26

04:21,57

00:10,31

5

106

Jiří

Voleský

Aero Minor sport

1950

A3

03:02,71

02:49,76

00:12,95

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

119

Stanislav

Peřina

Fort Prefekt

1958

VAC

05:31,41

05:30,59

00:00,82

2

113

Lubomír

Müller

Simca Monaco

1962

VAC

04:08,61

04:07,14

00:01,47

3

110

Eduard

Treschl

Renault Floride

1960

VAC

03:30,33

03:33,21

00:02,88

4

108

Milan

Křeček

Fiat 124 Sport Spider

1977

VAC

02:53,34

02:48,55

00:04,79

5

100

Stanislav

Baláš

Tatra 603

1972

VAC

03:50,93

03:59,05

00:08,12

6

109

Martin

Treschl

Škoda 1202 Pick Up

1966

VAC

04:36,18

04:04,48

00:31,70

7

129

Tomáš

Klein

Fiat 600 D

1964

VAC

DNS

DNS

N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ředitel jízdy: Ing. Karel Kupka
Hlavní časoměřič: Ing. Josef Šimek

 

 

 

Podobné příspěvky